S’acosta Sant Jordi, una cita especial pels amants dels llibres a Catalunya. Les editorials comencen a presentar novetats i al març i l’abril, les llibreries s’inunden de nous títols interessants. En aquest oceà de novetats és fàcil passar desapercebut, però Mai Més Llibres, l’editorial catalana nascuda al juny de 2019, ha vingut a quedar-se. Per mi és un honor presentar la que serà la seva novetat forta per la diada i, creieu-me, és MOLT potent.
«Així és com es perd la guerra
del temps» de Max Gladstone i Amal El-Mohtar (This is how you lose the time war en anglés) és una de les
novel·les que més ha donat de parlar aquest passat 2019 (encara no ha rebut premis, però estic segura que arrassarà a totes les nominacions d'aquest any). En Max Gladstone i l’Amal
El-Mohtar construeixen una història sobre guerra i temps, sí, però sobretot una
història sobre l’amor i les emocions que ens uneixen més enllà de les que ens
separen. És un llibre fascinant escrit en clau epistolar i narrativa que ens
trasllada més enllà dels confins del temps i l’espai.
Aquesta novel·la és una col·laboració
entre Amal El-Mohtar, una guardonada
escriptora, editoria i crítica. Va guanyar la triada de premis (Hugo, Nebula i
Locus) amb el seu relat Seasons of Glass
and Iron. A més a més, ha sigut finalista d’altres premis com el World
Fantasy o el Sturgeon. És escriptora de ficció, de poesia (té un recull poètic
anomenat The Honey Month) i no
ficció. Ha publicat amb Tor, amb Uncanny Magazine i a antologies com The Djinn Falls in love & Other stories. L’altre escriptor és
en Max Gladstone, l’autor de The
Craft Sequence, nominada a l’Hugo (a l’espanyol s’han publicat les dues
primeres entregues amb Planeta). A més, també és creador de videojocs (nominat
al premi XYZZY per el seu joc interactiu, Choice of the Deathless) i escriptor
de relats que han aparegut, entre d’altres, a Uncanny Magazine. És un autor amb
una bibliografia molt interessant a la qual s’uneix aquest llibre a quatre mans.
Amal El-Mohtar i Max Gladstone molant molt |
En aquest blog parlo sovint de Mai Més Llibres i ho faig sempre amb
admiració pel treball ben fet. En Sergio i la Judit, els dos editors, saben bé quin
tipus de llibres volen per omplir el seu catàleg; Mai Més té una línea
editorial eclèctica però molt clara. És per això que creieu-me quan dic que «Així
és com es perd la guerra del temps» és un llibre que donarà molt de què parlar.
Sinopsis:
Entre les cendres d’un món moribund, la Roja troba una carta amb la inscripció: «Cremar abans de llegir. Signat, Blava».
Així s’inicia una correspondència improbable entre dues agents rivals en una guerra que s’estén fins els confins del temps i l’espai.
La Roja pertany a l’Agència, una utopia tecnològica postsingularitat. La Blava pertany al Jardí, una vasta consciència col·lectiva present en tota la matèria orgànica. Els seus passats estan amarats de sang i els seus futurs són mútuament excloents. No tenen res en comú tret del fet que són les millors i estan soles.
El que va començar sent un intercanvi d’ostentacions en el camp de batalla es converteix progressivament en un joc perillós que tant la Roja com la Blava estan decidides a guanyar. Perquè el més important a la guerra és guanyar. O no?
Què n'han dit:
«Rebel i seductora, exuberant i
llustrosa, Així es perd la guerra en el temps és una d’aquelles
comptades històries en què costa decidir si és més digna d’elogi la
intel·ligència de la seva estructura i prosa o la brillantor de les seves idees
i els seus personatges». – Ken Liu, autor de The Grace of Kings i The
Paper Menagerie and Other Stories
«Poesia camuflada com narrativa
de gènere. Vaig llegir alguns fragments en veu alta, perquè és una prosa que no
només vol que la llegeixin. Demana que l’escoltin i l’assaboreixin». – Kelly
Sue DeConnick, guionista de Capitana Marvel.
«Així es perd la guerra en el
temps és una obra fèrtil i estranya, un viatge romàntic arreu del temps i
el multivers, i no us n’hauríeu de perdre ni un instant». – Martha Wells,
guanyadora d’un premi Hugo per The Murderbot Diaries.
No hay comentarios:
Publicar un comentario